TCU students try to navigate famously confusing Sid W. Richardson building

first_imgAbby Hoffackerhttps://www.tcu360.com/author/abby-hoffacker/ Twitter + posts NewsCampus NewsTCU students try to navigate famously confusing Sid W. Richardson buildingBy Abby Hoffacker – March 15, 2021 1209 Academic and writing resources help play a role in TCU’s retention rate World Oceans Day shines spotlight on marine plastic pollution TCU places second in the National Student Advertising Competition, the highest in school history ReddIt Academics at TCU Abby Hoffacker Abby Hoffackerhttps://www.tcu360.com/author/abby-hoffacker/ TCU traditions and history Facebook Abby Hoffackerhttps://www.tcu360.com/author/abby-hoffacker/ Linkedin ReddIt A fox’s tail: the story of TCU’s campus foxes Twitter Welcome TCU Class of 2025 Linkedin Facebook RELATED ARTICLESMORE FROM AUTHOR Abby Hoffackerhttps://www.tcu360.com/author/abby-hoffacker/ Previous articleWomen’s teams leading the way for TCU Athletics in 2020-2021 seasonNext articleWhat we’re reading: Dallas convention center to provide shelter for migrant teens Abby Hoffacker printTCU students struggle to get to classes in the science building. This advice could help. Infamous for confusing un-suspecting students, the Sid W. Richardson Building chews up first-year students and spits them right back out. With its low ceilings, long hallways, and twisting staircases, it’s easy to see why. (See the Hogwarts moving staircases from J.K. Rowling’s Harry Potter series for reference). “The numbers (in reference to the building’s office and classroom numbers) don’t make sense,” said Dr. Michael Pelch, an assistant professor of professional practice in the geology department. “It has a look that you shouldn’t be here… like the back hallway of a hospital.” The building, which connects to neighboring Winton-Scott Hall, was constructed in 1970 and named after a well-known oil and ranching tycoon from Fort Worth. The architect is said to have modeled the building based on a Scottish castle. For many science majors, it is easy to get used to this building. However, for first-year students and those non-science majors who do not have many classes there, it can remain a difficult challenge throughout their college years. “I had a professor freshman year … On the first day of class she took us on a walk to find her office because there’s no way we would have found it otherwise,” said Courtney Parks, a sophomore biology student. Parks’ advice to students is to use elevators and vending machines as reference points.Leaving for class 20 minutes early has helped Sally Ho, a junior psychology student, navigate through Sid W. Richardson.  “When you go upstairs,” said Ho, “it’s very confusing.”And if these tips don’t work, don’t worry. Getting lost in Sid Richardson is a rite of passage for all TCU students.  Good luck. last_img read more

Independent newspaper editor beaten unconscious by leading businessman

first_img RSF_en AlbaniaEurope – Central Asia Receive email alerts Follow the news on Albania News Reporters Without Borders is very shocked to learn that newspaper editor Mero Baze was beaten unconscious by a pro-government businessman and two bodyguards three days ago. Hundreds of demonstrators gathered outside the prime minister’s office in Tirana yesterday to protest against the frequency of attempts to intimidate journalists in Albania.“Such use of violence is intolerable,” Reporters Without Borders said. “It shows that certain businessmen who are allied with the government think they are all-powerful and do not have to account for their activities. We hail the universal condemnation this attack has received from the political class and the rapid police response, which suggests there is a will to put an end to impunity.”The press freedom organisation added: “The fact that those involved in this incident are well known should help make people aware of the problem and encourage a debate about the press freedom situation in Albania.”Baze, who edits the leading newspaper Tema and produces the investigative TV programme Faktori +, was attacked and badly beaten by businessman Rezart Taçi and two of his bodyguards at about 11 p.m. on 2 November. After the assault, Baze was taken unconscious to a military hospital. The bodyguards have been arrested and an arrest warrant has been issued for Taçi, who nonetheless insists that he did not himself hit Baze. A close ally of Prime Minister Sali Berisha, Taçi is the owner of ARMO, an oil company that was privatised a year ago. In his investigative reporting, Baze has often accused him of using his government contacts to avoid paying taxes.Baze has exposed major corruption cases in the past and this is not the first time he has been the target of violence. On one occasion shots were fired at his car, and at the end of last year his car caught fire for unclear reasons. He was hit in public by the supporters of some of the Socialist Party’s leaders in 2005. In January of this year, police prevented Tema’s journalists from entering the newspaper’s headquarters as a result of an economy ministry decision, despite the fact that it had been overturned by a court.Corruption, property deals and smuggling are all sensitive subjects in Albania, which was ranked 88th out of 175 countries in the 2009 Reporters Without Borders press freedom index. The press is politically very polarised and some privately-owned newspapers are linked to powerful business groups. This leaves little room for investigative journalism and independent economic analysis. Organisation Repressive laws, prosecutions, attacks… Europe fails to shield its journalists against the abuse of the COVID-19 crisis News to go further Attacks on media in Europe must not become a new normalcenter_img News AlbaniaEurope – Central Asia Albania: Seizure threatens independence of two Albanian TV channels August 7, 2020 Find out more News April 29, 2020 Find out more November 5, 2009 – Updated on January 20, 2016 Independent newspaper editor beaten unconscious by leading businessman Help by sharing this information April 8, 2020 Find out morelast_img read more

Taliban and Islamic State treat media as targets

first_img News Help by sharing this information RSF asks International Criminal Court to investigate murders of journalists in Afghanistan Organisation RSF_en to go further May 3, 2021 Find out more AfghanistanAsia – Pacific AfghanistanAsia – Pacific Follow the news on Afghanistan The Taliban issued a statement yesterday proclaiming Afghanistan’s two leadingprivately-owned TV stations to be “military targets” while Islamic State detonated a homemade bomb outside two radio stations in Jalalabad, the capital of the eastern province of Nangarhar, on 10 October.In yesterday’s communiqué from the “Military Commission of the Islamic Emirate of Afghanistan,” the Taliban said: “From now on we regard Tolo TV and 1TV as military targets and not as news media (…) There will be no immunity from our attacks, either for the personnel (presenter, reporters or crews) or for the buildings themselves.” The statement said the decision was prompted by the TV stations’ coverage of the three-day Taliban occupation of the northern city of Kunduz.Like other media, Tolo TV and 1TV reported acts of rape and looting by Taliban fighters during the occupation – reports confirmed by the United Nations, international NGOs and other sources. At the same time, the Taliban destroyed 12 media outlets and forced more than 20 journalists to flee the city.“We again caution all parties to the conflict, both the Afghan state and non-stateactors, and we remind them of their obligation to protect journalists,” said Reza Moini, the head of the Reporters Without Borders Afghanistan desk. “Attacks against civilian targets, including media outlets and journalists, constitute war crimes. “From now on we will demand an explanation from the Taliban delegations abroad, including the Taliban office in Doha, for every Taliban attack on journalists and media outlets. The countries hosting or having relations with these delegations must firmly condemn this statement and use all possible means to prevent criminal acts by the Taliban against journalists and media outlets. Or else they will also be held responsible.”The target of the Islamic State attack in Jalalabad on the night of 10 October was the building that houses Radio Safa, a local station, and the regional office of Radio Killid. The bomb destroyed the main door and part of a wall, but did not damage any equipment and both stations were able to continue operating.“We have never had this kind of threat to our radio station,” Radio Safa manager Ferdos Hazrati told Reporters Without Borders. Killid Group CEO Najiba Ayubi said: “Prior to this attack, Radio Killid was subjected to harassment in the form of repeated phone calls with the aim of getting it to broadcast information about Islamic State’s activities (…) The media cannot report unverifiable information, just as you cannot threaten and less still target media. Destroying independent media is not good for anyone.”Asking not to be identified, a Nangarhar province security official said: “Islamic State has begun pressuring the media to cover its activities in the region. Right after this attack, some media outlets received a call in which a person claiming to be an Islamic State spokesman said this was a warning.”It was the second attack on media outlets in Jalalabad to be claimed by Islamic State. The regional bureaux of the independent Afghan news agency Pajhwok and the US government-funded Voice of America radio were the target of an attack on 12 June in which two VOA journalists were injured. Receive email alerts October 13, 2015 – Updated on January 20, 2016 Taliban and Islamic State treat media as targets Situation getting more critical for Afghan women journalists, report says June 2, 2021 Find out more News News News Reporters Without Borders condemns the latest threats and attacks against mediaoutlets by armed groups in Afghanistan. Afghanistan : “No just and lasting peace in Afghanistan without guarantees for press freedom” March 11, 2021 Find out morelast_img read more

Intelligence agents raid TV station during programme about President Obasanjo

first_img NigeriaAfrica June 10, 2021 Find out more News April 18, 2007 – Updated on January 20, 2016 Intelligence agents raid TV station during programme about President Obasanjo Nigerian news site deliberately blocked, expert report confirms Organisation Follow the news on Nigeria Help by sharing this information February 8, 2021 Find out more Receive email alerts Newscenter_img News NigeriaAfrica to go further Nigerian investigative journalist forced to flee after massacre disclosures News Twitter blocked, journalism threatened in Nigeria RSF_en Reporters Without Borders today condemned yesterday’s heavy-handed raid by Nigeria’s domestic intelligence agency, the State Security Service, on the Abuja studios of African Independent Television (AIT), a privately-owned station.“With several elections due to be held this year, the federal government is violating the law with impunity in order to control news and information and to silence media that irritate it,” the press freedom organisation said. “These repeated, heavy-handed raids bode ill for democracy in Nigeria. They just aggravate the climate of violence and lead to polarization.”Forty-eight hours after a fire of unknown origin damage AIT’s offices in Lagos, SSS agents stormed the station’s studios in Abuja in the middle of yesterday afternoon and, at gunpoint, ordered all employees to lie face down. Before leaving, they took the video-cassettes of several programmes that were about to be broadcast, along with the one that was being broadcast at that moment, about outgoing President Olusegun Obasanjo’s eight years in office.SSS agents previously raided AIT on 14 May 2006 and confiscated the cassette of “A Documentary on Tenure Elongation,” which was about previous presidents’ failed attempts to prolong their terms of office. Gbenga Aruleba, the host of “Focus Nigeria,” a programme in which political figures are invited to debate current events, was arrested and held for 48 hours.Reporters Without Borders added the SSS to its list of Press Freedom Predators in 2005 because of its frequent commando-style raids on privately-owned news organisations.Meanwhile, the seals are still in place at the entrance of the office that houses two privately-owned broadcast media, Link FM and GTV, in the Lagos neighbourhood of Ketu. Eight members of the security forces security forces raided the premises on 11 April, ordered all the employees to leave and then placed seals over the entrance, saying they were acting on “an order from above.” January 28, 2021 Find out morelast_img read more

Pringle publishes pre-budget submission

first_imgHomepage BannerNews Pringle publishes pre-budget submission Twitter Help sought in search for missing 27 year old in Letterkenny By admin – October 8, 2015 WhatsApp Facebook RELATED ARTICLESMORE FROM AUTHOR Google+ Three factors driving Donegal housing market – Robinson Facebook WhatsAppcenter_img News, Sport and Obituaries on Wednesday May 26th Google+ Previous articleMc Gowan calls on Irish Water to address raw sewage in ConvoyNext articleTax Advice on today’s Business News admin Pinterest 448 new cases of Covid 19 reported today Calls have been made to restore income supports such as Jobseekers and Farm Assist which, it is claimed, would help facilitate an equal recovery for Donegal.Deputy Thomas Pringle has outlined various recommendations his in pre-budget submission, calling on the Government to restore income supports back to pre-2012 levels in this year’s Budget.He believes the move would cost 49 million euro a year which is a small amount out of the yearly 20 billion euro social welfare budget.Deputy Pringle also says that he is particularly concerned about the issue of disability supports in Donegal……….Audio Playerhttp://www.highlandradio.com/wp-content/uploads/2015/10/thomprebudget.mp300:0000:0000:00Use Up/Down Arrow keys to increase or decrease volume. Twitter NPHET ‘positive’ on easing restrictions – Donnelly Pinterest Nine Til Noon Show – Listen back to Wednesday’s Programmelast_img read more

MacGill : Mc Dowell defends Seanad as Taoiseach promises referendum

first_img WhatsApp The former PD leader and Tánaiste Michael McDowell says the government’s proposal to abolish the Seanad is nothing more than a gimmick.He told the MacGill Summer School in Glenties last night that scrapping the Seanad would amount to the mutilation of the constitution.Mr McDowell said he believes the government’s proposal will fail………..[podcast]http://www.highlandradio.com/wp-content/uploads/2012/07/mcdow830.mp3[/podcast]Earlier, the Taoiseach told the school the government intends to press ahead with the referendum, despite the objection of six former members.Deputy Enda Kenny said it was his belief that the people will have their say on the Seanad but that a referendum on the issue will not be rushed……….[podcast]http://www.highlandradio.com/wp-content/uploads/2012/07/endasean.mp3[/podcast] By News Highland – July 24, 2012 Google+ Facebook 365 additional cases of Covid-19 in Republic Pinterest Previous articleMacGill: Enda Kenny says politicians will no longer get away with corruptionNext articleJudge says four points is disproportionate for a few kph over the limit News Highland Twitter RELATED ARTICLESMORE FROM AUTHOR Google+ MacGill : Mc Dowell defends Seanad as Taoiseach promises referendumcenter_img Man arrested in Derry on suspicion of drugs and criminal property offences released Facebook News WhatsApp PSNI and Gardai urged to investigate Adams’ claims he sheltered on-the-run suspect in Donegal Dail to vote later on extending emergency Covid powers HSE warns of ‘widespread cancellations’ of appointments next week Pinterest Man arrested on suspicion of drugs and criminal property offences in Derry Twitterlast_img read more

Santa Ana winds create Fire Danger in California, new major storm to hit Northeast

first_imgABC NewsBy MAX GOLEMBO, ABC News(NEW YORK) — A major Santa Ana Wind event is ongoing right now in Southern California from outside of Los Angeles down to just outside of San Diego.The National Weather Service has posted a rare extreme fire danger warning for Ventura, Los Angeles and the San Diego county mountains.The National Weather Service issued a stark warning, saying, “this is a particularly dangerous situation due to an unusual duration of extremely dry vegetation, strong winds, and very dry air leading to very critical fire weather conditions.”There are also two wildfires burning east of San Diego.The Bond fire is located in Silverado Canyon and has exploded from 7 acres to 1,070 acres. The blaze was sparked by a house fire and mandatory evacuations are now in place.The Willow fire in Rancho San Diego is 25 acres and is currently 5% contained with one structure destroyed.Meanwhile, a Red Flag Warning has been issued for the entire coast of southern California including Los Angeles.Winds could be gusting 50 to 60 mph and, locally, it could even get higher than 70 mph meaning these conditions will be prime for extreme fire behavior and fire spread. The worst of the winds will be early Thursday from the morning into early afternoon.Elsewhere, a major storm system is developing in the South and it is expected to swing north and east bringing flooding rain to the I-95 corridor and more than a foot of snow for inland Northeast.This storm system has already brought more than a foot of snow to Oklahoma, Kansas and New Mexico where numerous accidents have been reported.This storm will strengthen as it moves Northeast into the I-95 corridor Friday evening spreading the heavy rain into the area Friday night into Saturday morning with gusty winds also expected from 30 to 50 mph.Further inland, from upstate New York to Vermont and New Hampshire, some areas could see more than a foot of snow.Copyright © 2020, ABC Audio. All rights reserved.last_img read more

Russian Navy Veterans Still Without Answer Regarding Avrora

first_img View post tag: regarding Back to overview,Home naval-today Russian Navy Veterans Still Without Answer Regarding Avrora View post tag: Without View post tag: europe September 6, 2012 Russian Navy Veterans Still Without Answer Regarding Avrora View post tag: News by topic View post tag: Navy View post tag: Veterans View post tag: Avrora View post tag: Answer View post tag: still View post tag: Russian So far, Russian Navy Main HQ has not received any instructions to recommission museum cruiser Avrora, said Admiral Viktor Chirkov…[mappress]Source: rusnavy, Septembar 6, 2012 Share this articlelast_img read more

USS Harry S. Truman Starts Maintenance

first_img View post tag: Naval Back to overview,Home naval-today USS Harry S. Truman Starts Maintenance View post tag: Norfolk Naval Shipyard Share this article View post tag: News by topic View post tag: Navy Authorities USS Harry S. Truman Starts Maintenancecenter_img View post tag: maintenance View post tag: USS Harry S. Truman November 7, 2014 View post tag: starts USS Harry S. Truman (CVN 75) transited the Elizabeth River and entered Norfolk Naval Shipyard (NNSY) Nov. 5 to begin its carrier incremental availability.Capt. Bob Roth, Truman’s commanding officer, expressed the pride he has in the work Truman Sailors completed while preparing to begin the maintenance availability at NNSY.The transition to NNSY will be a stark change in working and living environments for Truman Sailors, many of whom will experience life in the shipyard for the first time. Command Master Chief Raymond Kemp stressed teamwork and professionalism will be keys to Truman’s success.A successful yard period will take close cooperation between the crew and NNSY workers.With dignity and respect as our foundation for our working relationships and the material condition of the ship, I am confident that we can successfully complete this carrier incremental availability.Roth shared Kemp’s sentiments and said he is fully confident in the crew’s ability to complete a successful availability in a demanding environment.[mappress mapid=”14352″]Press release, Image: US Navy View post tag: americaslast_img read more

Brasenose head in expenses leak

first_imgA report leaked to Cherwell this week revealed doubts over claims for travel expenses made by Brasenose Principal Professor Roger Cashmore and his wife.A college finance committee addressed travel expenses incurred over the past five years by the Principal, his wife, and the previous Director of Development, Mrs Robin Sharp.The report is a summary of a dossier where much of the correspondence is marked “Confidential” or “Strictly confidential”.The Sub-Committee include details of several travel expenses claimed by the Principal which were thought to warrant closer scrutiny.Of a trip to Pakistan in November 2005, which was “funded mainly by the college”, the report raises “serious doubts” as to whether this trip was in fact made on College business.The Principal attended three Brasenose receptions in Pakistan, and the report states that “circumstances point in the direction” that the main purpose of the trip was conference attendance.But costs had already been reimbursed by the conference organisers. The report claims that the Principal “tagged on some college business” in order to use enhanced rates, at a cost of nearly £1700 to the college.The report also notes “the high cost of the ticket” for the Principal’s journey to the North American Reunion in April 2004 and a lack of clarity over “who authorised [the] expenses” for his travel.It states that “no authorisation seems to have been given” for a trip to North America in 2007 and a “Visit to Greece” in 2008, where in both cases the Principal flew business class and costs were met by the college. According to the report, the College paid for transport by taxi to and from Heathrow airport on at least two occasions, despite the fact that the University rules state that this may only be done in exceptional circumstances. The report says, “No justification for the existence of such circumstances has been given”. In addition to these allegations against the Principal, the report also claims misuse of travel expenses on the part of the Principal’s wife.College policy of reimbursement of travel expenses explicitly refers to “members of College” or “college employees obliged to travel during their duties”. However, the report reveals that prior to July 2008, the College “routinely met the travel expenses of the Principal’s wife” even though “such expenditure had never been expressly authorised”.In one case, authorisation was expressly denied but the trip in question still went ahead.The Committee did not authorise reimbursement for a trip to the United States in September 2009, on the basis that it was contrary to College guidelines. Despite this ruling, the report reveals that the Principal’s wife travelled to the United States in September 2009, and the college paid for this.The Principal justified the reimbursement of his wife’s travel expenses on the grounds that his wife is a “very active member of the College” as she provides a “focal point for the women students” and arranges “receptions, dinner and drinks” for students, fellows and alumni. The report understands that the Bursar “tacitly agreed” with the College meeting the Principal’s wife’s travel expenses.The report concluded that it was “impossible” to be confident that University rules regarding travel expenses were adhered to. However, the Principal said that “[a]ll of the travel that I and my wife have been involved in has always conformed to [the University’s] rules”. Both the Bursar and the Principal of Brasenose were approached by Cherwell but were unavailable for comment. The Principal was away.last_img read more